Waarom

 

Veiligheid
Alleen de voorruit van uw voertuig is gelaagd. De overige ramen zijn wel gehard, maar kunnen eenvoudig breken bij een ongeval, inbraak of overval. LLumar veiligheidsfolie beschermt u tegen rondvliegend glas en materiële schade.
Klik hier voor een demo

Zon/warmtewering
Temperaturen kunnen flink oplopen in uw auto. De schittering van de zon, of het nu zomer of winter is, draagt ook niet echt bij aan uw welzijn. LLumar windowfilm biedt een uitgebreide range folies die met een kleurneutraal uitzicht zorgen voor een comfortabele temperatuur en rust aan uw ogen. Nu heeft u echt rendement van uw airco!

UV wering
Niet iedereen weet dat autoglas geen bescherming biedt tegen de schadelijke UVA straling. Alle LLumar folies houden 99% van de UV straling tegen. Optimale bescherming voor u en uw medereizigers.

Privacy
Met zeer donkere folie zijn kostbaarheden als gereedschap en apparatuur aan het zicht ontrokken, terwijl het uitzicht naar buiten behouden blijft.

Diversiteit
Omdat niet iedereen van donkere ramen houdt is LLumar windowfilm is ook verkrijgbaar in neutrale kleurstellingen. Deze folies hebben dezelfde eigenschappen als de getinte film.

Uitstraling
Met het uitgebreide gamma aan kleuren en tinten is het voor iedereen mogelijk zich te onderscheiden.
Uw auto springt er echt uit.

Service
Uw autoruiten worden door deskundige monteurs van erkende vakbedrijven voorzien van LLumar Autoglasfilm. U bent verzekerd van een eersteklas topproduct, een advies op maat en een professionele service.

Productspecificaties
Het basismateriaal voor Llumar Window Film bestaat uit een microdun, extreem helder Polyester (PET). Dit materiaal wordt doormiddel van een gepatenteerde technologie UV-geïmpregneerd en/of diepgeverfd. De edelmetaal-lagen worden opgedampt of gesputterd. De veredelde PET-films ondergaan daarna een lamineringsproces, worden voorzien van een krasbestendige laag (hardcoat) en een helder acrylhars (lijmlaag). Dit procédé vindt plaats onder cleanroom condities (ISO 9001/9002 gecertificeerd).

Wetgeving

 

Een lange weg:

In de afgelopen jaren hebben zich veel problemen voorgedaan met getinte voorruiten en voorste draairamen.
Vaak werden ze met té donkere folie beplakt.
Hierdoor werd er vaak een boete gegeven omdat, zo werd gezegd “folie op deze ramen niet is toegestaan” of omdat dit “een onnodig voorwerp” op de ramen zou zijn.
Bijna altijd werden deze boetes daarna weer nietig verklaard door een rechter, omdat de uitleg of reden niet duidelijk was.
Wij, als installateur van raamfolie, hebben geprobeerd alles uit te pluizen, maar Nederland is op dit gebied niet duidelijk. Niemand leek het échte antwoord te kennen. APK stations spraken elkaar vaak tegen, het RDW wist ook niet altijd hoe hiermee omgegaan moest worden en de politie zelf sprak in Noord-Holland anders dan in Brabant…
Kortom: er was veel onduidelijkheid over wat nu wel of niet mocht!

Discussie & bekeuringen
Tot maart 2006 heeft dit tot veel bekeuringen en rechtzaken geleid, die vaak weer gewonnen werden omdat de onderbouwing van de boete niet rechtsgeldig bleek te zijn en een punt van discussie was.
Uiteindelijk heeft de rechter beslist dat de lichtdoorlating wel moet worden gemeten. Zonder meting van het glas door de politie, zo heeft de rechter beslist, kan er geen bekeuring meer worden gegeven.

De meting geeft dan ook aan wat de lichtdoorlating van de desbetreffende ruit is en dit is dan ook het punt waar het om gaat: alleen op grond van een te lage lichtdoorlating (50% en minder) mag een bekeuring gegeven worden.

Op 1 Februari j.l. is er een intern persbericht van het Openbaar Ministerie (OM) uitgegaan, waarin duidelijk wordt uitgelegd wat van af nu de richtlijnen zijn omtrent raamfolie op de voorste draairamen en voorruit. Op alle andere ruiten achter de B-stijl mogen alle tinten worden gemonteerd, mits er een rechterbuitenspiegel aanwezig is.

Maak geen vergissing!
Een paar punten verdienen aandacht. Zo blijkt de 50% grens nogal wat verwarring te veroorzaken.
Verschillende raamfolie installateurs denken dat een raamfolie met een lichtdoorlating van 50% perfect voldoet aan de nieuwe regelgeving. Maar is dit zo? U dient in aanmerking te nemen dat autoglas zelf ook al lichtdoor- lating reduceert. Blank glas bijvoorbeeld heeft zelf al een gemiddelde reductie van 13% en getint glas al gauw 25%.